Sajakku untuk rakanku

on Sunday, May 3, 2009

Tiada apa yang lebih indah daripada sebuah persahabatan,

Persahabatan yang terungkap di hati setiap insan,

Tiada apa yang lebih cantik daripada sebuah perikatan,

Perikatan yang erat di antara makhluk Tuhan

Tiada apa yang lebih girang daripada sebuah kenangan,

Kenangan yang memberi seribu satu makna,

Oh,Tuhan…

Peliharalah persahabatan kami,

Eratkanlah ukhwah kami,

Semaikanlah benih-benih perdamaian,

Jagalah persahabatan kami,

Sehingga ke akhir hayat,

Seperti burung-burung yang berkicauan,

Seperti ikan-ikan di lautan,

Walaupun aku hanya mengenali kau,

Hanya seketikta

Tetapi..

Aku dapat mengenal erti persahabatan di antara kita,

Aku dapat mengenal erti perikatan di antara kita,

Aku dapat menggapai seribu satu kenangan.

Setiap manusia mempunyai impian,

Tetapi tidak semua impian itu,

Menjadi reality,

Kejarlah dan gapailah,

Sementara peluang masih ada.

Aku bukan malaikat,

Yang suci dan bersih,

Aku bukan rasul,

Yang maksum dan terpuji,

Aku juga bukan ahli sufi,

Yang berilmu dan berakhlak mulia.

Aku insan biasa,

Yang tidak terlepas daripada dosa,

Yang biasa menyakitkan hati sesiapa,

Yang mungkin menyinggung perasaan manusia

Maafkan kesalahanku,

Andaikata aku,

Tersilap bicara,

Terlepas kata,

Tingkah laku yang mengada,

Kawan ialah tempat mengadu,

Tempat untuk meluahkan perasaan,

Tempat untuk bercerita

Tempat untuk berbicara.

Wahai kawan,

Dengarkanlah sajakku ini,

Hanya ini sahaja hadiahku,

Buatmu..

Wahai insan yang bergelar kawan.

2 comments:

Anonymous said...

.slm ch0olet..kiki..xnk knlkn dri..awk kne dtect sapew tau..hehe.hmm...ske sajak awk..[ni btol2 wt sndri kew..??]yela2..cy prcy awk wt sndri.nk ngomong sumth' nieyh..awk sgt apprciate people around ya..precisely ur frenz..its true uve lost some of da closest n da best too..but da true frenz r yet 2 b found..so,cheer up n go out there..find more fwenz 2 talk,laugh n hv fun..im not asking u 2 forget da best pals u had in utp just its not wrong 2 hv more .ya i no no one cn evr rplaced them but..u no wat im saying rite..k2,watevr..dis advice..u cn just take it or leave it..dun mind realy..hv so muc work 2 do nw..gdlck in um n dun b sick wil ya..it just suck da fun out of ya..

Zadah said...

Bagus juga sajaknya bro
ane titip link ya bro..
Jaib Najhan
JAIB DAN NAJHAN
Ramadlan
Ramadlaner
Proyek Template SEO
Forum Ramadlan
Ramadlan Fighter
Jasa SEO Bulan Ramadlan
Master SEO Jasa SEO
Bloramadan.blogspot.com
NU Garis Tengah
NU Garis Tengah NGT
Nahdliyun

Post a Comment