Mana pergi prinsip sahabat kita?

on Thursday, April 30, 2009

Sahabat..
Mengapa kau pergi,
Tinggal aku sendiri,
Kau tahu ku tak sanggup

Wahai kamarul dan daniel..hayati lah rangkap lagu ni.Kepada kamarul:Mengapa kau tinggalkan daniel?Sedangkan kau tahu,daniel tak boleh kerja sorang2.Dia memerlukan seseorang seperti kau.Yang dedicated.Yang patuh pada arahan.Yang tidak tinggal kelas.Perfectionist kata daniel.DIa memuji ko perfectionist kamarul.Kepada daniel:Mengapa kau tinggalkan kamarul?Sedangkan kau tahu,kamarul memerlukan idea kau yang pandai dan bijak dari sbp tu(seperti kata2 kamarul) untuk menyiapkan assignment.Kau tahu,kamarul memerlukan seseorang rakan yang prihatin.Yang pandai ambil hati dia.Kau tau kan daniel azlan yang kamarul tu berhati lembut?Kan?

Sahabat,
Ingatlah kau selalu,
Kawan(aku x dgr sgt ape dia ckp) yang terbaik,
walau kau tidak di sini lagi.

Sahabt merupakan teman yang paling rapat.Walau mcm mana jahat pon,walau dia kutuk kita,jika sekali kita dh gelarkan dia sebagai sahabat,dia tetap yang terbaik utk kita.Menjadi lumrah manusia,untuk memilih sahabat mereka.(sahabat dan kawan berbeza yer maksdnyer).Bukan senang untuk seseorang manusia mengaku seseorang insan tersebut sebagai sahabat.Ia merupakan satu penghargaan yang sangat bernilai.Kamarul dan daniel,jika bulan menjadi saksi,akan aku abadikan kata2mu itu yang melafazkan bahawa korang berdua sahabat di langit terang.Supaya burung2 dapat mendengar bahawa,manusia ini tidak kesunyian.Dia mempunyai sahabat.Walau korang bergado,tp jauh di sudut hati,korang masih anggap each other as fwend kan?Jgn tipu.Allah tahu.

Sahabat,
Aku rindu padamu,
datang walau sesaat,
Ku inginkan kau hadir,

Aku.....
di sini dan menunggu,
Di tempat dirimu,
Kau tahu ku tak bisa,
Beranjak terbang dan melayang,
Tanpa dirimu ku tak bisa,
Dan kembalilah,

Bohong kalau korang tak merindui each other.Hipokrit.Munafik.Korang mesti merindui jugak walau sekecil zahrah sekalipun.Masihkah kau ingat di RZM kita bergurau senda.Masihkah kau ingat.masihkah kau ingat.Masihkah kau ingat di tasik.Kita berdiri di atas besi sambil menunjukkan butt kita bersama.Masihkah kau ingat?Kepada daniel:Aku tau kau mengharapkan kamarul meminta maaf dari kau kan?Sebab kau rasa kamarul yang bersalahkan?Boleh tak kau buang ego ko tu skjp.Kepada kamarul:Aku taw pon sama mcm daniel.Nak daniel mnx maaf kt ko dulu.Buang lah ego tu.Kepada kamrul dan daniel:Lupakanlah asal-usul korang yang kononnyer dari sbp and harian.Korang satu universiti.Universiti Teknologi Petronas.BUkan lagi sekolah daily,bukan intergrasi gopeng ag dah.Pasal result spm tu,korang dah lah satu kos gak.Tak de yang beza pon.

Kembalilah oh sahabatku..
Kembalilah..

Wahai kamarul dan daniel:Tolonglah,aku merayu sangat2,berbaik lah semula.AKu nak dgr gelak ketawa korang dulu.Aku nak korang ceria seperti dulu.Korang bergado ni buat aku rasa bersalah taw tak.Sbb its happen after i'm gone.I don't want it.Please.I'm begging the two of you.Kau pon sama syahril dengan anas.SUdah lah tu cat fight korang.Korang tu kne faham each other.Syahril,"mak aku cakap,kalu kita gado dengan orang tu,nnt suatu hari dia akn jd insan plg rapat dgn kita."SO,jgn ckp dgn aku nnt,anas tu kapel ko lak.So...baik ko terus terang kt anas ape yang ko tak puas hati.Kalu dengan aku,sebelum aku nak kuar tu,ley lak ko cakap,x kan kt anas ko takut.U have balls rite?Anas,ko pon sama.Kne jugak luangkan masa dengan syahril.Bukan asyik nak terasa jer.SO kamarul and daniel,hopefully korang bacalah blog aku ni.
ok?


Masihkah kau ingat waktu ini?Kita bergurau senda sambil menikmati keindahan tasik utp?Masihkah kau ingat?Masihkah kau ingat?



Syahril,kau memang bukan pengganti aku.Tapi ape yang kamarul nak,cuma kau isi ruang kekosongan di hati kamarul tu.Tak boleh ke?Keras sgt ke hati kau tu?


Kamarul..Daniel sahabat kau kan?Daniel sahabat kau kan?Daniel sahabat kau kan?

Anas,ko gitaw lah kt syahril ape yang ko x puas hati tu.Syahril,ko pon sama.Bagi aku,korang berdua sama2 gedix.




Dah lah,fwends?


Ikhlas daripada Aizad

3 comments:

Unknown said...

wo..
I also think taht u guys should be friends back....
Friendship is a very serious matter...
we can't just buy friendship at the mall or store....
we have to earn it to get it....
friendship is so valuable....
not even money nor life can buy a friendship like u guys have...
so preserve ur friendship till the end of ur life....

mufazai said...

yup2,
kawan itu penting.
haha~
ak x paham mslh korung,
(=

ADZLAN SYAZNI said...

biase la....
gaduh2 ni bnda common dlm friendship...
but i'm sure...
diorg baek smula nanti...
(^_^)

Post a Comment