Di satu malam yang sunyi..

on Friday, May 8, 2009

Assalamualaikum,hmmm..aku tak taw kenapa dengan aku sejak aku kuar dari utp ni.Hidup aku seperti tak tentu arah.Itu tak betul.Ini tak betul.Semua serba-serbi tak kene.Maybe aku terlalu rindukan kwn2 aku kat utp or rindukan insan tersayang kt manjung.Hmm...tak tau lah.Kwn2 aku kt utp memang sangat baik kat aku.Walaupun bru 3 bln kenal,tp rasa mcm dah adik beradik dah.Kwn2 aku kat utp menerima aku seadanya berbanding rakan2ku di jb.Maybe inilah berbezanya orang yang duk hostel dan tidak(seperti kata daniel).Ye daniel,aku akui,dak sbp,mrsm and duk ostel mmg mempunyai ciri persahabatan yang amat erat.Ye lah,korang dulu kt asrama,tido satu dorm,mandi 1 tnds,mmg rapatlah.Tak sama aku dengan kamarul yang daily skool yg sentiasa di pampered oleh parents.Gi skolah ade orang amik.Iron baju pon mama yang watkan.Ley ponteng sekolah.Dunia ini indah.Tiada benda di dunia ini serupa.Tuhan menjadikan dunia ini penuh dengan warna-warni yakni pelbagai ragam manusia yang unik dan menarik.Pasal insan yang tersayang di manjung lak,hmmm...aku sedih sangat nak cerita.Tapi aku rasa inilah cara aku nak lepaskan ape yang terbuku kt hati aku.Kehadiran aku dunia ini hanya sementara sahaja.AKu tidak punya banyak masa.Maybe ajal aku akan datang esok,lusa or bln dpn n so on.Aku tidak puya pilihan selain terpaksa melepaskan insan2 yang ku sayangi supaya mereka tidak merindui dan meratapi pemergianku suatu hati nanti.Aku tidak mahu mereka merindui aku.Begitu juga dengan kenalan2 ku di utp.Aku minta maaf.Aku pergi begitu sahaja tanpa mengucapkan selamat tinggal seperti yang kamu harapkan.AKu sengaja berbuat begitu supaya kamu membenci aku.Supaya kamu melupakan aku.Tetapi perkara ini telah memakan diriku sendiri.Amat sukar untuk aku lepaskan insan2 yang aku sayang.Kerana aku sudah mula menyayangi mereka seperti saudaraku.

Pada ari jumaat yang lepas,aku mendapat tawaran masuk ke universiti malaya.Sepatutnya aku gembira menerima tawaran tersebut.Tetapi hakikatnya tidak.Aku masih berada di dalam kesedihan.Korang(kwn2 kt utp)...taw tak aku rindu gile kt korang.Aku rindu bilik r 01-12.AKu rindukan suara,"hoi,ko jumpa lee dong wook kt tnds tu karang".Aku rindukan radius berbahaya si syahril.AKu rindukan promoter avon.Aku rindukan best speaker english.AKu rindukan orang yg teman aku makan tiap ari,yang rawat aku demam,yang teman aku jln2 kt tasik.AKu rindukan kereta myvi merah.AKu rindukan........pemilik baju nike aku.AKu rindu sangat2.Tapi masa aku tidak banyak.Aku taw,suatu hari aku akan pergi jua.AKu akan meninggalkan kamu semua.

Sekarang ini,aku tidak punya lagi abg agkt or akk angkat.Aku tidak punya sesiapa.Kapel?Jauh sekali.AKu tidak pernah berkapel.Yang aku hanya ada ialah,rakan2ku dan juga myspace.Myspace lah sahabatku.Entahlah,dunia ini penuh sangat dengan dugaan.Ada sahaja orang yang membenci aku.ADa shja orang tak ley tgk aku hidup senang.Memfitnah aku sesuka hati.Sehinggakan orang yg aku sayang pon termakan kata2 fitnah tu.Hmmm,....ape aku boleh buat.Itu lah taqdir aku.Itulah perjalanan hidup aku sebagai manusia



Aku berasa amat sedih sekarang.Sangat2 sedih.Dan,aku harap orang yang aku maksudkan ini membaca perutusan aku yang terakhir.Wassalam..

Ikhlas daripada Muhammad Aizad Iqram bin Mohd Sani

0 comments:

Post a Comment