Sedih

on Tuesday, June 9, 2009

Aku tak taw kenapa malam niaku touching giler.Aku seperti merindui UTP yang telah lama aku tinggalkan.Terdapat kenangan yang indah sewaktu kewujudanku di sana.Begitu erat persahabatan antara aku dan kwn2 di utp.Tiada perbezaan antara sekolah biasa dan asrama.Kami anggap semuanya sama sahaja.Tidak terlintas difikiranku bahawa aku akan mendapat rakan dan sahabat yang baik di utp.Kehadiranku di utp tidak dirancang.Tidak didorong oleh sesiapapun.Kehadiranku di utp hanya sekadar mencuba untuk menjadi engineer.Tapi,apa yang kita rancang,semuanya ditentukan Tuhan.Setelah aku keluar dari utp,aku merasa amat menyesal.Tapi aku harus menutup sesalan itu kerana aku ingin mengejar cita2 ku untuk menjadi seorang doktor.Walaupun berat untukku melepaskan rakan2ku di utp,tapi aku yakin suatu hari nanti kita pasti bertemu jua.

Kehidupanku di um tidak seindah kehidupanku di utp.Sangat berbeza jika dibandingkan dengan utp.Di utp,aku ada kamarul,syahril,daniel,anas,faiz,mac,syafiq,syihan,taufiq,hazlam,aiman,deva,syara, halimahton n so on.Kt sini aku hanya ade daniel.Daniel?hurm....dia mmg rumate yang baik n understanding aku.Cuma di sini aku selalu keseorangan,kerana dia bersama-sama kwn2 intergrasi gopeng dia.Sedangkan aku terpaksa ikut dia ke mana sahaja.Aku tidak kisah pon.Cuma aku agak sunyi ditinggalkan sorg2.Aku akui aku mmg keluar gi kl sorg2,tapi aku ada sebab.Aku tensen.Aku nak lepaskan tensen aku.Aku lebih suka kuar sorg2 sbb tak bnyk karenah.Aku ley wat ape jer yang aku nak.Hurm kat sini lak,aku lebih suka jadi humble.Aku kalau ley x nak orang len taw aku dulu student utp.Aku tak suka dilabel sebagai pandai.Aku lebih suka hidup biasa.

Aku akui,aku memang seorang yang manja.Gedik.Manja.Ngade2,tapi aku tak suka meninggi diri.Itulah perangai aku yang childish.So,accept it or get lost.Kat sini,aku lum jumpa pengganti kamarul,anas,syahril,faiz,mac,syafiq(teman aku nak gi klas) n so on.Betul juga kata syihan."Hang kt tempat baru nnt,hang x kan jmpe kwn mcm kitaorg ni".Hurm....that's right.Setiap orang len attitude.Aku kene respect attitude orang seadanya.Aku paling benci orang showoff.Aku lebih suka berkwn dengan orang yang humble...mcm anas,walaupun dia debater dia tak pernah nak ckp gaya debater,walaupun dia orang seni dia tak pernah tunjukkan bakat dia.Aku suka orang yang matang...mcm faiz,walaupun dia keras hati,tp dia agak matang bagi aku.Aku suka orang yang berfesyen mcm...syahril,aku adore fesyen kau walaupun kau pakai barang biasa.Aku suka orang yang caring....mcm kamarul,amik berat pasal aku,tp itu dulu lah,sekarang kamarul dh ade orang len.

Hurm,aku rindu utp.Fikiran aku still kt utp,bkn kt um.Maybe aku baru 2 minggu masuk.Belum dapat sesuaikan diri.Hopefully aku dapat jumpa kawan yang lebih baik daripada apa yang aku dapat kt utp.Aku nak mencari teman seperti kamarul.Kalau boleh lebih dari kamarul.Memang orang selalu marah,jgn bergantung kt org len,tapi aku bkn bergantung,just nak kan sahabat yang boleh berkongsi cerita.Itu sahaja.Aku tak tgk harta ko,pangkat ko,bpe bnyk duit ko ade.Aku tgk hati budi kau sahaja.Hopefully Tuhan makbulkan permintaan aku.Setiap ari aku berdoa dlm sujud terakhir aku agar ditemukan aku dengan seorang sahabat sejati.hopefully aku akan dapat.InsyaAllah..

sampai sini sahaja lah post kali ni.Aku nak tido.Esok kelas pukul 10 smpi 4.Then nak gi midvalley dgn kawan2 gurl aku.Terpulang pada rumate aku nak ikut ke tak.Aku tensen.AKu perlukan hiburan,bukan tekanan.Aku masih tensen!!!!!!....adiosayonara

4 comments:

ADZLAN SYAZNI said...

cian ko...
huhu..
pndapat ak,keep moving on...
jgn pndg belakang...
toleh skit je xpe..
coz selagi ko terikat ngan past,
you can never go to the future...
he2...
neway, gudluck la ek...

mufazai said...

hurm, yelah.
dont let the past blackened ur future.

bukanke bdak2 yg dpt UM sume pandai2 ke ?
rendah diri nih biar bertempat,
jangan selalu sgt rendah diri,
nanti tak boleh hiduplah.

cuma bab kawan tuh kita kena friendly,
kalau sgt rendah diri nanti orang x layan.

Kamarul Asraf said...

Aku xder org laen la zad..,ade sbb aku x jwab call ko..,aku ngah ade conflict ngn dri sndiri.., aku jnji ble sume bnde da sttle aku msti call ko.. blieve me..,

aku xprnah luper kt ko..,n ko tau x btape troknyer aku tyme ko bru g..smpi dorg tpkse kunci blik ko..sbb aku slalu dtg blik tu n nanges..,xcaye tnye la den..,dier ade tyme tuh..,smpi kitorg kne pnteng lcture is mlm tuh..

aku x amek ati psal ape ko tlis kt shoutbox aku..aku tau bkan snang nk adapt new envronmnt..hope ko x bnci aku..sbb aku still syg ko as 1 of my besfrent..

i'll call u when i'm ready 4 it..,blieve me

Kamarul Asraf Kamarulzaman

mint heartnet said...

owh...bdk asasi!
hurmn...xpe wei baru 2 weeks. relaks dulu toksah pikir benda lama. lagi sebulan sure ko leh dpt pengganti member2 seperti yg tersenarai tu.
good luck k.


see u at UM next month!

Post a Comment