Suka suki aku menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar universiti

on Wednesday, April 15, 2009

Hihihi...seronok rasanyer aku bila dapat surat tawaran daripada universiti teknologi petronas .Aku melonjak keriangan.Ye lah,aku dh nak masuk universiti.Mama aku cakap,dah besar rupanya anak mak ni,baguslah..nnt ley berdikari.Jap,ley ke aku berdikari?Maklumlah,aku kan dak skolah harian.Mana pernah gosok baju,basuh baju,memasak and buat keje2 tu semua.Tapi tak pe lah,aku anggap ini sebagai satu peluang utk aq berdikari.Sudah tiba masanya aku menjadi matang.Menjadi lelaki???(anas,fhm2 lah yer).Hahaha...

So pada 18 Januari,aku mendaftarkan diri di Universiti Teknologi Petronas.Universiti Teknologi Petronas terletak di pekan tronoh or toronto bagi penduduk setempat.Lebih kurang 35 km dari bandar ipoh yang mempunyai pemandangan yang sangat menawan.




Hmmm...syukur alhamdulillah UTP tu dkt dgn tmn maju.Tapi kiri kanan depan belakang utp tu hutan.Adoi,dlm utp pon ade hutan gak.Hutan hujan tropika.ngee.So,aku jalani minggu orientasi dengan jayanya apabila aku tidak meraung kesedihan.Homesick tu mmg lah ade.Bohonglah kalau tak homesick.Kwn baik aku pon homesick,sampai tak makan(fhm2 lah yer anas).Aku pon actually x mkn.Rasa nak balik jer.Maklumlah,jauh ke utara.Makanan kt sana manis2.Tp aku suka.Kalu kt jb,tawar jer.Mahal lak tu.Ntah pape jer.Aku dapat rumate yang sgt baik.Kejut aku semasa solat subuh.Igtkan aku solat.Hmm...mmg best lah.

Di utp,aku kenal pelbagai jenis kawan dari pelbagai negara dan negeri.Ada yang dari perak,kedah,negeri sembilan,kuala lumpur,selangor,serawak,sabah,pahang,kelantan dan tidak lupa juga org kodiang(or we pronouns it as kokdiang).Hahaha...



Suka-suki di utp


This is me,kamarul asyraf and macgregor


ini sebenarnya adik-beradik rikishi(from left:zaiddin,kamarul and daniel)


setelah sekian lama,aku x main layang2,akhirnya aku main jugak

media tour


kamarul asyraf....cyg ko

foundation students...syara,intan,roro and...sape ag 1 ekh?


haha,seronoknyer aku rase jd student u.idup free jer.Ade plak kawan2 aku yang matured.Maklumlah,aku ni memang manja and kadang2 gedikx.ngee.Tapi hidup kt utp memberikan seribu makna kpd ku.Aku tak kan dapat lupakan kenangan ini.Kenangan terindah aku di utp.Thnx kpd kawan2 aku yang sudi menerima aku seadanya walaupun diri aku ni kdg2 tidak normal(fhm2 yer anas,kalu kamarul x fhm,ko trgkan kt dia).Di utp lah aku hidup seperti burung yang berterbangan.Pemandangan yang menakjubkan dan menyejukkan,dengan dikelilingi tasik yang jernih.

RZM cafe,904!!!!!nasi ayam!!!!aku x ley lupakan benda tu.Akk seri dewi malam yang sentiasa masam.Mula aku igt dia ni sombong,tp peramah orgnyer.Kalu aku pergi mmg dia dh taw dh,teo suam dengan nasi goreng pattaya.Kalu dia ade masalah ape2 pon dia akn gitaw aku.Hmm...mknn pon sdp.Aku suka.

Kt utp lah aku belajar naik bas yang free air.Yang x de air cond.Kalu kamarul mmg dh berpeluh dah.Pegi ipoh memang mcm 1 adventure.Dgn bas yang old skool.Haha...memang best.Destinasi?of coz lah jj.Sebab kwn aku ni si syahril mesti nak shopping kt situ.Hahaha...


Hmm...rasenyer sampai sini je lah kot untuk post kali ini.Ngee.THnx kpd kwn2 aku yang sudi menerima aku seadanya.Ngee...besh2...salam

0 comments:

Post a Comment